Bertukar Minyak Petrol

Dalam semua minyak petrol ron95, mana yang paling elok?
maksud saya yang paling ok la dari semua aspek.
saya bukan pandai sangat.
pegi stesyen minyak, bayar duit, pam ...pastu pecut.
macam tu la rutin tiap minggu.
selama hari nie saya menggunakan minyak Shell je.
katanya jimat.
pastu banyak contest-contest hadiah duit beribu-riban
*maka saya adalah mata duitan di situ. ekeke...
memang rajin la isi form contest.
tapi haroommm.....tak pernah menang pun.


*google

Dah beribu point kat bonus link ni
tapi rasa macam tak koser nak redeem.
nak redeem item yang best-best sikit semua nak beratus ribu points.
habis tu camno? nak tunggu berapa lama lagi?

maka saya telah beralih arah mulai minggu lepas hasil hasutan adik-adik saya.
bagus diorang nie mempromote product.
kalaulah semuanya tolong kakak sorang ni promote vco ke takaful ke
senang sikit ahkak.
*take note sape-sape yang baca, ek?

maka beralihlah saya dari Shell ke Esso.
dengan gigihnya mengisi borang untuk kad smiles pulak.
yang nie macam best sikit sebab boleh redeem minyak petrol.
tak tipu, hoccay?
tak percaya pergilah ke Esso sekarang juga.

*google

malas pula nak snap gambar kad.
cedok kat google je.
tapi macam tu la kadnya.
rasa macam lebih berbaloi.
dan hasil pengalaman saya selama seminggu, minyak Esso lebih jimat.

sesuai dengan tag line diorang,
kerana kami juga pemandu katanya.
walaupun mart Esso tak secantik stesyen minyak lain
tapi mereka lebih memahami kot.
pemandu nakkan penjimatan.
betul,kan?
kalau bab penjimatan, Esso telah terbukti.
yang lain-lain kita nantikan testimoni akan datang.



14 Comments

  1. ce try petronas..mnyk dorg lg jimat rsenye dr shell dgn esso..hoho

    ReplyDelete
  2. Drakula Comel....dah pernah try petronas sebelum shell...

    ReplyDelete
  3. hoh? boleh redeem petrol? wah (*bling bling)..hihihi

    ReplyDelete
  4. encik mane yng wat kat mira saya nih? mai habaq sket..ayu jentik bulu hidung dier kaw2..

    ReplyDelete
  5. owh yke kak..sy pun setia ngn shell lg skg..nt nk try esso gk laa..

    ReplyDelete
  6. wahh.. esso lagi jimat rupenye ye.. kalau mcm tu caltex juge sama la kan..

    ReplyDelete
  7. Saya setia dengan Petronas...

    ReplyDelete
  8. betul, esso boleh redeem minyak..abah saya dah banyak kali meredemmnya...

    skang xredeem dah...sbb xcukup point..!

    sy guna petronas..kad mesra, boleh redeem minyak gak...tapi sy belum cuba..nk kumpul padat2 dulu..hihih

    ReplyDelete
  9. Hala tuju.... try la dulu. tengok camne. kereta kan x sama..

    ReplyDelete
  10. Pondok usang....caltex pun ok jugak. tapi Esso sama dgn Mobil kot.

    ReplyDelete
  11. sha....yup...berbaloi-baloi... :p

    ReplyDelete
  12. syani...hehe...takpe untuk terus setia...

    ReplyDelete
  13. Cik Nur...Petronas boleh redeem jugak ye? lama dah x guna kad mesra tu..

    ReplyDelete