PenTinGnyA KaMerA KePaDa BloGGeR

Bloggerkah aku??? (LOL..) Baru tulis merapu syok sendiri tak berapa hari nak ngaku blogger pulak dah. Hahaha.... (kurang2 kan sikit poyo tu boleh tak? Kang ada pulak yg muntah ijo ...kikiki)

Aku nak citer sikit nie. Semalam, kami sefamily menginap di Al Ezhar Camp kat Morib. Ada mesyuarat agung tahunan Yayasan Pendidikan Raden Malaysia. YPRM nie dianggotai seluruh family sebelah hubby aku. Aku join jer. Siapa2 nak menyumbang ke yayasan ini dipersilakan ye.

So, petang tadi, sebelum balik kami singgah di pantai Morib. Waaahhh...cantek la pulak pantai Morib nie. Tak sangka la pulak dah cantek mcm gitu. Meriah sungguh dgn tiupan angin pantai yg sgt best. Amsyar dan Ryann (sepupu amsyar) sgt hepi bermain tiup2 buih sabun bubble bubbles tu. Tak payah tiup pon sbb angin pantai agak kuat. Punya jauh terbang buih2 tu sampai ramai pakat dok tumpang sekaki main buih tu ha. Huh...kalau la ada kamera...

Huwaaaa......kamera takde la pulak. Iema  adik ipar aku tu pon tak bawak kamera. Sangat sadis, ok. Banyak moment2 best tak dpt dirakam. Tetiba pulak kamera jadi sgt penting. Sejak aku rajin tulis menulis nie. Huhu.

Anyway, kamera aku dah rosak. Banyak tahun dah kamera aku tu berkhidmat, tau. Nak repair balik pon kosnya mcm nak beli kamera baru. So,kena menabung untuk beli kamera baru. Aku takde la nak beli cenggini...

 gambo Ryann yg diambil menggunakan kamera DSLR Canon adik ipar aku. Harganya 2k. Huhu...tumpang2 jer la aku nie.

Atau pon yg nie...
gambo Qisya yg diambik menggunakan kamera DSLR Nikon adik aku yg berharga dekat 6k. Mak aiiii pak su.... lagi la aku tak mampu. Sob sob....(nak nanges dengo ghegenye..) Tapi bila tengok gambo2 cantek kamera DSLR nie boleh meleleh ayo lio...ater...dah cantek bebeno. Ekeke..

Aku nak kamera digital biasa jer. Yg ringan, nipis dan mudah dibawa ke mana2. Senang aku nak snap dgn segeranya. Tapi gambo yg dihasilkan tak mengecewakan. Sape2 ada kamera yg mcm aku nak nie contact2 la aku kalau rasa nak jual. Ada tak?? Ada??


 Gambo terakhir dari kamera aku tu. Dah berbelang2 ingat bateri yg habis, rupa2nya dah nazak. Sedih wooo.....dah la event penting family pulak tu. Tak per la...moga murah rezeki dpt kamera baru. Nak tanya lagi, ada sape2 nak jual kamera tak? Ada??? Murah2 jer tauuu.....


Ate....mcm sengkek beno le tukang tulis blog nie. Hahaha.....buat masa nie memang pon. So, order2 la VCO Catalyst aku tu. Pastuh promote kat kenkawan ye... :)

1 Comments

  1. waaa..memang la kan..sejak pandai berblog nie..asek pegang kemera je kemana pergi..tapi kalau terlupa pun snap je pakai kemera hp..cuma hasilnya x berapa cantik la...niat nak beli DSLR memang ader..tengah gigih menabung nie..entah bila nak penuh tabung DSLR ku itu...huhuhu

    ReplyDelete